Sivut

torstai 27. joulukuuta 2012

Tavoitteet 2013

Mä aloin jo vähän jalostamaan mun niin kutsuttua uudenvuodenlupaustani, toisin sanoen tavoitteita ja suunnitelmia vuodelle 2013. Voisin luvata yrittää ensinnäkin 


1) sortua syömään paskaa korkeintaan kaksi kertaa viikossa.  
Kuulostaa helpolta, muttei mulle mitenkään liian. Paskalla tarkoitan nyt suklaata, jätskiä, sipsiä ja mitä näitä on..
2) alkaa vihdoin käymään salilla.  
EDES sen kerran, mielummin kaksi, viikossa. Joo, mä tiedän, tää on niiiiiiiiiin perinteinen. Mä näytän niin yhdeltä niistä uudenvuodenlupailijoista, jotka aloittavat kuntosalilla käymisen tammikuussa lopettaakseen sen viimeistään helmikuun 18:nnen kohdalla. Selitän kuitenkin, että tää on ollut mulla työn alla jo pidempään, nyt mulla vaan on rahaa kun opintolaina tulee jne....
3) aloittaa uudestaan juoksuohjelman, ja päästä tällä kertaa ehkä jopa loppuun asti. 
Mua ei edes haittaa yhtään aloittaa sitä alusta asti. Mulla on (tai ainakin tulee olemaan) niin paljon muita harrastuksia, ettei mulla nyt riitä aika eikä puhti kovin pitkiin lenkkeihin, pääasia olisi vaan päästä lenkkeilyn makuun taas.
4) syödä aamupalaa.  
Mieluiten joku smoothie, mutta leipä, kaurapuuro tai joku hedelmäkin käy. Pääasia, että söisin jotain. Illalla voi vastaavasti opetella syömään vähän vähemmän/aikaisemmin.
5) aloittaa uuden harrastuksen.  
Tää onkin mulla jo työn alla. Oon ilmoittautunu jo parillekin tanssitunnille keväälle ja lisäksi kaksi keskenään täysin erilaista urheilulajia kilpailee vielä mun uuden aktiiviharrastuksen tittelistä. Näistä lisää vähän myöhemmin.


Tietenkin sitten vielä ne perinteiset eli  aion vuoden aikana

juosta 300> 200 km
pyöräillä 700 km
uida 50 km
ja laitetaas vielä shokkivau-UUTUUTENA! 
hiihtää 50 km 

Noi juoksu- ja pyöräilytavoitteet on hilattu nyt aika paljon ylemmäs kuin kuluvana vuonna. Aikomus on myös juosta ja pyöräillä enemmän kuin tein tänä vuonna. Vuodelle 2012 tavoitteeni oli juosta 100 kilometriä, ja vaikka se olikin todella maltillinen tavoite, jäin siitäkin (ainakin toistaiseksi) 23 kilometrin päähän, vaikka ajoittain juoksuharrastus tuntuikin lähtevän ihan hyvään vauhtiin. Myös pyöräilylle asettamastani 500 kilometrin tavoitteesta jäin täpärästi, mutta ottaen huomioon, että olin toukokuuhun asti ulkomailla ilman pyörää, en usko 700 kilometrin olevan mitenkään liian kova tavoite tälle supervuodelle.

Uinti oli 2012 täysi vitsi. Suunnittelin kunnianhimoisena uivani 100 kilometriä vuoden aikana, muuten tainnut saada kasaan edes kymmentä. Nyt laitan hiukan realistisemman tavoitteen uskoen kovasti, että todella  käyn uimassa ja paljon, vaikka tuo tavoite saattaa siltikin olla vähän turhan rohkea.

Bonustavoitteeni hiihto olkoon ensimmäinen lajissaan. Jos onnistuisin (näiden kahden) talven aikana  käymään kymmenisen kertaa hiihtämässä about viiden kilsan lenkin, olisi tavoite jo sillä saavutettu. (Tai no, jos nyt kävisi edes sen kerran hiihtämässä..)

Aion laittaa myöhemmin vielä konkreettisia juttuja, joita aion pyrkiä kokeilemaan vuoden aikana edes kerran. "25 things to do in 2013" coming right up!

3 kommenttia:

  1. Parin edellisen postauksen perusteella sulla on kyllä todella hyviä liikuntamääriä, mitä sitten jos jotain tilastoituja kilometrejä ei tulekaan kasaan? Ehkä tarkat ja sitovat tavoitteet ei ole sun juttu vaan just vapaamuotoinen ja monipuolinen liikkuminen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se liikkuminen toki kivempaa, jos tekee vaan oikeesti kivoja asoita. :) Noi pienet lupaukset houkuttelee mut silti ehkä tekemään enemmän noita "yleishyödyllisiä" juttuja (lenkkeily, pyöräily, kuntosali..), joita tulis muuten tehtyä varmaan huomattavasti vähemmän, jos lainkaan. Eikä mua pahemmin harmita, vaikka noista tavoitelukemista vähän jäisinkin, pieni uhoaminen on vaan ihan hyödyksi. Tärkeintähän se toki on, että ylipäätään liikkuu.

      Poista
  2. Hienoja tavoitteita ensi vuodelle!

    VastaaPoista