Sivut

perjantai 20. huhtikuuta 2012

MEGAZONE!

Kuva: magazone.fi
Mä olin tuossa muutama viikko sitten Megazonessa (VAROITUS: Linkin takaa alkaa mieletön älämölö, joten älä avaa missään oikiksen lukusalissa), joka siis on se laserpyssysotaleikkipaikka. Tämä siis tapahtui jo ennen blogin alkua, mutta mä ehkä lisäsin Megazonessa käymisen tonne tavoitteisiin juuri siksi, että saisin edes yhden tavoitteistani ruksattua. Ja se kyllä kuului alkuvuonna mun tavoitteisiini. Lasketaanko fuskaamiseksi?

Kyseessä on siis "lasersota" hämärässä, UV-valaistussa labyrinttimäisessä tilassa. Osallistujat pukevat päälleen vilkkuvan liivin, johon on kiinnitetty ase. Porukka jaetaan joukkueisiin (riippuen paikkakunnasta on mahdollista pelata myös kaikki vastaan kaikki -menetelmällä), ja tarkoitus on kerätä pisteitä ampumalla vastustajajoukkueiden liivejä ja tukikohtia. Jos tule ammutuksi, on pelistä pois 5-10 sekuntia. Osallistujia tulee olla vähintään neljä, mutta peli on mielekkäämpää, jos porukkaa on enemmän (esim. 20.) Itse ei tätä koko porukkaa tarvitse kasata, vaan mukaan voi ilmoittautua pienellä porukalla tai vaikka yksin. Yksi peli kestää yleensä 20-25 minuuttia.

Toi kuuluu niihin lajeihin, joiden ei edes tajua olevan varsinaista liikuntaa, kunnes sieltä tulee ulos. Läski voi kertoa, että vaikka olen 90-kiloinen jumbo, olin tuolla myös kerran noin 84-kiloisena, ja se todellakin oli liikuntaa. Vaikkei radalla saa juosta, tulee tossa puuhassa kyllä sen verran lämmin, että mä olin aivan suihkuvalmis sen jälkeen. Tai ehkä mulla on (ja onkin) vain niin huono kunto, että vähäinenkin kyykkääminen ja liikkuminen saa mut niin punaiseksi. Mä voisinkin ottaa välietapiksi seuraavan kympin eli kun oon pudottanut 10 kiloa, menen testaamaan ton Megazonen uudelleen ja totean, että eihän se nyt niin rankkaa ollutkaan. Toisaalta luulen kuitenkin käyväni tuolla uudestaankin vielä tuota ennen, koska se on niin kivaa! Ainakin minä ja muut pikkupojat tykättiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti